Followers

Friday, July 9, 2010

blah...

Semalam aku g atm kat petronas bukit beruang,melaka.
masa tengah baris-baris tu ada la mamat melayu ni marah kat mamat cina ni,
sebab duduk rapat-rapat kat belakang dia..
mamat melayu ni maki2 la cina tu,
jerit-jerit sampai satu kiosk tu dengar..
mcm ni la ayat dia "LU TAK BOLEH DUDUK BELAKANG DEKAT2 SANGAT"
pastu cina tu jawab "you jangan la marah-marah"
melayu tu terus jawab "MEMANG LA BOLEH MARAH.lalalalaaaa ..KALAU U TAK PUAS HATI JOM OUTSIDE".
cina tu terkebil2  sambil menjawab "eh you mahu apa?"
melayu tu jawab balik "ahh takpa la"
cina tu jawab balik" OOH YOU TAK PUAS HATI LA,SAMBIL TERUS KELUAR PETROL STATION TU..
bila tengok cina tu keluar melayu tu pun ikut..
sambil mamat cina tu bawak keluar walkie talkie,

(time tu dah turn aku keluarkan duit lapan juta dalam bank tanpa risau)

aku toleh kat luar mcm ada orang cuba damaikan cina ngan melayu tu..
aku balik cina tu pun balik..jadi takda la gaduh..

ok kesimpulan/tilikan yang boleh aku buat ialah :

1)mamat melayu tu ada 30juta dalam akaun dia atau dia seorang pengedar dadah atau dia baru lepas bergaduh dengan bini dia...
2)mamat cina tu TONTO atau penarik kereta sebab sapa pulak yang bawak walkie talkie merata2 dunia.

perkara yang patut dilakukan oleh melayu tu :
a)gaduh je lah,kenapa tak berani pula...

perkara yang patut dilakukan oleh cina tu :
a) gaduh sambil call geng tonto pukul melayu tu..ajar skit melayu tu supaya lebih beradab menegur orang.

 perkara yang patut dilakukan oleh semua  :
a)time awal2 nak gaduh tu,semua patut cheer skit "gaduh gaduh gaduh" supaya kita boleh tengok melayu gaduh cina live pastu umnui,mcai dan dapi bleh jadi hero kaum masing2.

perkara yang patut dilakukan oleh aku :
a) keluarkan duit dan blah....(tu yang sebenarnya aku buat)

1 comment:

electrony said...

lawa la tu blog.
huh