Followers

Wednesday, July 16, 2008

Bahasa ku bahasa online

aku terfikir bahawa bila bahasa melayu,

hanya di jadikan bahasa suka-suka dan bukan intelek..

bila kita baca bahasa melayu, tidak mempunyai istilah2

baru.kalo ada pun cuma cedokan bahasa english...

lebih teruk lagi bila kita taip perkataan "melayu" kat

web browser..berapa sgt site yang menampilkan tentang melayu

tapi yang pasti banyak keluar bila search ialah seks melayu,gadis melayu,

lucah melayu dan lain2...yang tak baik.

kalo la aku nie student dari luar negara nak belaja pasal "Melayu"

mesti aku dah serong...

Aku sekarang buat research pasal harimau..kalo la aku tulis harimau

mesti kuar cakar harimau la amenda entah la..

tapi kalo aku letak tiger..banyak maklumat yang aku bleh dapat..

jadi kesimpulannya...mantapkan bahasa melayu pastu tulis bahasa melayu banyak2 kat internet...

 

No comments: