Followers

Friday, July 18, 2008

rm77 dan seratus lebih

kes 1

aku pegi kedai pc aku tanya pasal ram laptop 1Gig
aku g kedai "apek" nie dia cakap rm77 bleh tolong pasang sekali dia caj rm5
sambil tersenyum...

aku g pula kedai "org kita" nie aku tanya berapa ram 1 Gig
dia jawab "tggu jap akak check..
pastu dia cakap "kalo nak tukar ram seratus lebih la dik"
sambil ngerut-ngerut kening...

aku terfikir kalo la aku nak beli ram tu aku nak beli kedai mane?

yang rm77 ke? or yang seratus lebih sambil kening kerut2?.urmmm.... 

Kes 2

aku g kedai apek nie aku tanya motherboard 754 utk amd ada tak?
dia cakap mane ada org pakai dah sekarang semua dah ada built-in 
graphic yang better..dia kata dalam rm 600 bleh bli ram,processor ngan motherboard.
sambil kata beli la ...takde la mahal..

pastu aku g kedai "org kita"nie aku tanya motherboard 754 utk amd ada tak?
dia cakap "jap yea dik akak check -sambil tanya kat technician kedai tu..
"man ada tak motherbard 754 amd?"technician dia jawab takde socket775
ada la..sambil mengaru kepala, pastu masuk balik dalam ofis dia.
pastu akak tu cakap "takde la dik ".tanpa mengsyor apa2


aku terfikir kalo la aku nak beli motherboard tu aku nak beli kedai mane?
kedai yang suruh aku beli ke? or kedai yang takde mengsyorkan ape2?.urmmm.. 

No comments: