Followers

Monday, January 26, 2009

Jihad-Kita yang tak mampu

Bila kita dapat beberapa list yang ada
terletak nama-nama produk yang meyokong yahudi
apa yang kita buat?

Aku baca list tu
pastu brand yang paling dekat
dengan aku ialah McD..

time tu aku nak p makan prosperity burger
bila aku dengar yang kita kena boikot,
aku rasa serba salah..
aku rasa mcam nak juga makan

last last aku makan juga burger tu..

betapa lemahnya aku
betapa hinanya aku

Aku sebenarnya tak mampu
untuk berjihad walaupun untuk seketika..

Tak mampu nak selamatkan
anak-anak sedara kita yang mati kena bom

aku rasa aku ni hina.
sebabnya banyak lagi makanan yang bleh kita makan
tapi kenapa kita still lagi bergantung pada
produk yang sokong yahudi?

sebabnya kita membesar dengan berpaksi kan Amerika dan yahudi

kita membesar dengan ubat gigi yahudi
kita makan makanan ringan yang amerika tuannya
kita minum dengan air yang amerika buat..
kita tengok cerita yang amerika dan israel canang..

kita menagih produk2 mereka
kita tak boleh hidup tanpa produk israel
kita mcam penagih yang akhirnya
tak mampu lagi melawan ketagihan..
kita dah lemah..


aku rasa aku nak belajar nak ilangkan ketagihan ini
aku malu ngan Tuhan aku
sebab aku tak mampu melawan nafsu aku.
Aku malu sebab seronok makan daging sedara kita
yang mati kat Palestine sana...

"ya Allah kuatkanlah semangat dan selamatkanlah sedara sedara
aku yang dalam kesusahan...kerana aku ini lemah...Amin"

2 comments:

zulham said...

xpe beb. sedekah duit kat dorang pun dah kira ok. kita memang susah nak boikot brng2 yahudi & US. drpd kecik lg dah kena suap dngn benda2 tu.

lullaby said...

ala..saya tau la saya yg ajak awak gi makan mekdonel tu time tu....adeh...heh heh heh