Followers

Wednesday, April 8, 2009

Bila semua benda ada sebab:

Bila semua benda ada sebab:

aku suka dia sebab:

aku menangis sebab:

Aku tension sebab:

Aku benci ko sebab:

Aku Nak makan sebab:
...........................


ada beribu lagi persoalan yang kita tak tahu akan sebabnya..

setiap kali org menangis

ko boleh tahu sebab apa dengan dua cara:

1.ko buat suka hati sebab apa..
2.ko tanya org menangis tu sebab apa dia menangis..

bila ko dah tau sebab apa dia menangis
ko boleh buat tiga benda :

no.1.Ko tolong dia settlekan sebab dia
no.2.ko pecaya sebab tu.ko cerita sebab tu kat org lain
no.3.ko tak pecaya sebab tu,Ko cerita sebab lain kat org lain


kalo ko si penerima sebab no.2,
ko sgt bernasib baik

tapi kalo ko si penerima sebab no.3
ko sgt malang,begitu juga si pemberi sebab.

jadi apa-apa kalo nak selamat
tolong tanya orang yang menangis tu sebab apa.

sebab kita tak tau niat org tgh ni..
sebab perangai orang ni macam macam..

No comments: