Followers

Monday, May 4, 2009

Alhamdulilah

semalam aku balik naik bas
dari kl nak ke jb..
aku beli tiket kat pudu dalam kaunter hasry
rm35 ringgit..pukul 4.30

ada orang bawak aku g kat luar..
rupanya aku kena naik bas kilang..

aku redha sebab aku dah pernah naik bas kilang..

aku kena tggu sampai pukul 6.oo
aku redha..
dalam hati aku asalkan sampai..

dalam otw dalam bas dari kl ke senawang jem teruk..
aku redha..

tiba-tiba tayar bas meletup..
dia drive slow je
aku redha..

dia cakap dia nak berenti seri putri
tapi dia berenti jauh kat skudai parade.
aku redha..

aku sampai dekat pukul 1.oo am
aku redha..

aku naik teksi
g utm pakcik tu charge rm 15
sebab dah malam katanya
ok la aku redha..

bangun pagi2 aku tampal drwing kat fakulti

aku g tampal
tiba2 aku kena karen elektrik
kat plug partition..
nasib baik tak keras..
aku redha..

bila nak balik tiba2 ujan lebat
aku redha..

bila ujan dah sidang tiba2 spoket moto aku
rosak..kena ganti..
rm 55
aku terpaksa g cucuk
sebab cash aku ada kat seluar satu lagi
g kat maybank takleh kuar terpaksa g cimb taman u
aku redha..

pastu aku g isi minyak
kunci moto aku tertinggal kat dalam tangki
tak pernah sepanjang2 aku bawak moto careless sampai
mcm tu sekali
aku takleh bawak moto aku
kunci spare kat bilik
nak taknak aku kena usaha amik kunci tu..
nasib baik stelah aku cuba2 berjaya
alhamdulilah..

lepas ni aku taktau apa nak jadi lagi..
aku redha je..

7 comments:

Anonymous said...

Aku jua redha bile terbaca entry mu yg redha ini..

lullaby said...

kan semua terjadi ada sebab

ISMAIL BIN ALI said...

semoga tabah...
ujian dan dugaan Allah x pernah berhenti

karut said...

aduh. nak gelak ke nak simpati ni?

gelak dulu lah. esok2 aku simpati

haha

Ili Khalil said...

redha adalah perkataan paling baik. cakap itu doa. kan.

Azza Taidin said...

redha wangi malang x berbau.

Taufiq Azmi said...

langkah kanan,

kita kena redha itu je jalan terbaik


Lullaby

Sebab nak balik lambat punya pasal la ni..

Mael

walaubagaimana pun masa kena letrik kat partition aku tak sengaja mencarut..

Karut

gelak la ..nanti aku datang bilik ko aku letak kala jengking kat atas katil..lalala

Ili

Tu aku beristifar banyak2 time tu asalkan sampai sudah...

Azza

nasib baik malang takda bau..kalo tak..mesti sehari suntuk..tak larat nak cium dah..:)