Followers

Thursday, December 11, 2008

Budak bukan tikus

Aku ada terbaca pasal
janji janji pembangkang
nak tukar Matematik
nak jadi bahasa melayu.

aku rasa orang-orang yang
memerintah dan mahu memerintah
kat negara kita ni
mcam semua trencat
maksud aku pendek akal..

sebab apa aku cakap mcam tu
sebab bila satu parti
dah menang dulu
semua nak jadi bahasa melayu
pastu semua nak jadi bahasa inggeris

pastu nak tukar balik..

"WOI KORANG NI BODOH KE?"

korang ingat student tu apa
anak tikus?

yang bleh experimen tiap2 tahun?

Please la kalo nak buat apa2
tu tolong fikir + buat kajian banyak2..
jangan la neglect budak2 yang masih blajar ni..
diorang yang kena belajar+ diajar untuk membesar..

kalo tiap-tiap musim nak bertukar bahasa..
akak nak ajar adik pun susah
adik nak tanya abang pun susah..

Dalam apa2 pun yang dibuat kat dunia ni
satu je
kita kena buat
iaitu: KONSISTEN

kita kena konsisten dalam belajar
kita kena konsisten dalam solat
kita kena konsisten dalam meniaga

baru bleh berjaya..

tolonglah...
jangan jadikan
adik-adik dan keturunan aku
ni tikus-tikus putih

tolonglah...
jangan jadikan
mereka ini mangsa
orang-orang gila kuasa dan
orang-orang perosak bangsa...

1 comment:

sabrinachoki said...

saya setuju...
tapi sekarang perkara ni benar-benar berlaku :(