Followers

Monday, December 15, 2008

Makmal sekolah

Dulu time aku sekolah..
sampai.. la sekarang kalo g kat sekolah

Makmal sekolah mesti ada
binatang yang kena awet
ada mata lembu,anak tikus
dan pelbagai benda lain yang kena awet
Tu je benda yang sains kat makmal sains

Tapi bila pegi kat petrosains kat klcc
banyak lagi benda2 yang kita bleh explore..

Kalaulah kalo benda2 yang bagus macam tu
terdapat kat semua makmal

kalaulah setiap bandar ada satu makmal sains sumpama
petrosains mesti time aku skolah lagi seronok..

Aku ada terbaca tentang interaktif exhibition
dimana orang ramai lebih mudah
nak absorb ilmu kalo lagi banyak interaksi
dengan menda2 sekelilingnya..
lagi banyak bendak yang kita nampak,rasa, dan bau

kalo aku ni takpenah pegi kat petrosains,
mesti aku taktau banyak lagi,
menda-menda sains yang bleh aku bleh explore..

sebab time skolah adalah time yang paling best
belajar dan nak try semua
bagi aku budak2 skolah ni,kena tgk mythbusters ke..

Kalo ada fasiliti dan program yang lagi banyak main lagi bagus
sebab sains tu luas dan takda sempadan

bukan sekadar hafal jadual dan
main dengan penunu bunsen jek....

2 comments:

lullaby said...

awak bukanmaindengan kaki retort ke? he he

Taufiq Azmi said...

huhu betul juga..tu time kecik2 kaki robot lagi mesra...