Followers

Tuesday, September 2, 2008

Desaru haru

Hari tu aku g desaru
aku g pagi sebab nak tgk sun rise kat tepi laut tu,

aku pun pegi la dengan gembira,

aku penah pegi sekali ngan member aku
aku ingat lagi masa tu aku sesat larat
dan harapan aku dalam masa 5 tahun
bila menteri pelancongan baru nie
berubah la skit rupa bentuk nya,

drive2 aku pun sampai la kat pintu gerbang desaru
yang gah,ada juga sign board desaru
dengan gambar pakcik najib,cik azalina ngan uncle lah,
meyambut kedatangan aku dengan senyuman
"SELAMAT DATANG KE DESARU"

aku pun masuk la desaru tu,
aku drive-drive aku still tak nampak pun pantai nye
sign board ada tulis pantai di sini,
tapi jadah pun tak nampak,
kat kiri kanan semua resort,
amenda tah aku pun taktau,

takde pun tulis public parking ke,
public beach ke,

apa benda tah
aku sampai sesat sesat sampai padang golf,
last last sampai jalan mati..

tah la rasa mcam sengal2 pun ada,
aku sampai rasa nak balik dah,

masalah nye ada sign board tapi mana pantai nye?
ahhhh

aku pusing2 dan aku rasa time tu balik skudai lagi bagus,

dan jalan2 bila dah hampir2 nak abis minyak
baru decide nak g tanjung b.....(aku lupa namaya)

nasib baik jumpa,jadi kat situ la aku melepak sampai sunrise,

monyet betul desaru tu...

No comments: