Followers

Tuesday, September 2, 2008

Minyak wangi jumud

masa aku tgh mengelamun
dgr presentation pasal presentation,
member aku cina nie tanya aku pasal minyak wangi,
dia tanya "u orang islam bleh tak pakai perfume ada alkohol tak?,
pastu aku jawab la "kalo orang melayu islam nie ada dua pendapat
satu boleh pakai satu lagi tak bleh..maksudnya org pandai2 agama nie
ada dua pendapat yang berbeza.."-aku jwab takat tu je tak detail sgt la.
pastu dia tanya lagi"abis skarang u pakai je la?
aku jawab "aah"

aku terfikir juga tentang benda2 perfume nie..
ada pendapat kata haram sebab ada alkohol
ada pendapat juga kata tak haram sebab ia tak memabukkan..

aku pun tak pasti,sebab kena rujuk yang pakar,
tu baru kawan cina aku tanya,
kalo cucu aku tanya nanti......adeh

aku jadi atuk yang jumud....

No comments: