Followers

Tuesday, September 9, 2008

Islamic product salesman(IPS)

Aku baru lepas
g bank withdraw duit ribu-ribu(rm 10)

selalu tipikal scene depan bank..
ada org jual kalender,terjemahan al-quran,
selalu nya budak2 kecik
sekarang orang besar pun dah ada...

orang kuar bank je..
mereka pun hulur la barang2 nak dijual

kiranya aku bagi gelaran "islamic product salesman(IPS)"

hari nie lain skit..
bulan puasa
semasa aku tgh tggu nak kuarkan duit..
aku pun tgk la IPS ni dari dalam bank tu

dia tgh hulur2 la kat org yang kuar dari bank..

pastu tiba2 ada makcik nie lalu dia
pun derma la rm2.00 kat IPS ni
IPS ni amik duit tu masukkan kat poket dia..

aku boleh baca la skit2 gerak bibir IPS tu..
dia cakap yang

"calender ni harga rm 11.00
yang rm 2.00 nie buat derma iklas bleh?"

pastu makcik tu nganguk
sambil senyum
Dia pun trus jalan..

makcik nie je yang brenti
yang lain semua past through je

bila time aku pula,
aku pun tak sempat nak g derma..
coz aku tgh kejar masa nak pos barang before
smayang jumaat..

berbalik pada scene tadi
aku rase mcam malu pun ada
suka pun ada,sweet pun ada..

sebabnya yang bagi derma tu

makcik India

No comments: