Followers

Wednesday, June 11, 2008

cantik buruk gemuk kurus busuk dan wangi-fikirkan

kenapa Allah jadikan benda yang busuk yang wangi..bagi aku la semua benda tu ada sebab..dan aku rase secara logik akal la(bukan aku nak kuarkan fatwa baru yea)
semua ni adalah petunjuk yang di set dalam otak kita tentang ketidak baikan..contoh kenapa ada wangi dan kenapa ada busuk..bagi aku semua tu nak tunjuk semua tu bagi kita paham bahawa kita mesti sentiasa bersih...apa kaitan nya..ok yang busuk tu selalu dikaitankan dengan benda yang kotor dan benda yang takbaik begitu juga sebaliknya..
jadi Allah dah senangkan idup kita supaya kita tak g main taik ke main sampah ke..sebab benda tak berapa elok..point aku adalah..benda busuk=benda kotor/tak bagus...
jadi jangan main benda yan busuk2 sebab manusia biasa mmg tak suka benda busuk secara automatik..
kecuali org yang keja kutip2 sampah tu.tu kes lain..
lagi satu contoh..kalo nak makan pun sentiasa la alert makanan yang berbau atau sumber daging binatang yang berbau sebabnya..
selalu nya benda2 mcam arak memang bebau tengik..jadi takyah pikir banyak2 cuma ingat tips ini....
JGN MAKAN/MINUM BENDA YANG BERBAU TAK SEDAP SEBAB BENDA2 TU TIDAK BAIK UNTUK ANDA.

p/s: jgn pula pinggirkan org yang bebau busuk..dia mungkin tak perasaan..cuma belikan dia pati minyak wangi yang harga dalam rm16 tu..ala yang kedai kat pasar malam ada jual..mcam hugo boss,calvin klien dan sebagainya

No comments: