Followers

Wednesday, June 11, 2008

Cat yang baik-segmen takyah susah2 pkir

Ok kat sini aku ada recommendation untuk kawan2 tentang cat umah..
pada sapa yang nak cat bilik yang dah lama tak berecat..aku ada jenis cat yang aku bleh kongsikan..ada 2 jenis cat yang ada utk bilik..satu yang berkilat/gloss yang mahal satu lagi cat yang biasa..
utk cat berkilat aku recommend cat jenama

KCC kerevon silk..cat ni wangi..walaupun bukan cat odderless tapi kalo megecat bau dia mcam harum gitu..tapi yang takbest ttg cat nie..adalah color limitation,warna dia tak banyak pilihan..
ok lagi satu jenis NIPPON PAINT SATIN GLO cat


nie ada byk pilihan warna tapi lebih mahal dari jenis KCC dan cat dia bau busuk..kalo mengecat warna nie..mesti penat2 sebab ada bau mcam kentut anak kecil skit..lebih kurang la...

ok utk cat jenis bukan gloss murah selalu nya time aku pakai kcc..warna dia mcm kusam skit jadi aku tak rekomen pakai kcc.tapi utk rekomen yang lain aku pun tak tau..ok selamat mencuba.


p/s: pengalaman penulis bedasarkan pengalaman mengecat rumah sediri..4 bilik 1 ruang tamu.




No comments: