Followers

Sunday, June 22, 2008

Teknik Menjawab soalan..






















"ko tau tak yang mamat nie dah kawin?"

tanya aku kat kwan aku sorang nie..
pastu dia menjawab dengan mcam gaya yang meyampah...
"eh dah lama dah cite tu fik..ko baru tau ke?..." sambil menjawab soalan tu
kawan aku nie mengerutkan dahi dan sambil badannya tergerak kebelakang sikit..dengan nada suara yang berbunyi seakan-akan berkata-loser giler mamat nie takkan cite lama pun tak tau..tapi dengan nada tidak kedengaran..

aku heran kenapa soalan yang begitu senang dan sopan perlu di jawab mcam satu kesalahan yang besar..tu yang aku terfikir..ada tak bleh ke dia jawab dengan nada yang rilek...
aku bukannya kisah sgt pasal benda remeh nie..
tapi kadang2 kita lupa benda2 yang kecik nie yang bezakan kita ngan org lain..

Ok kesimpulannya..bila nak jawab ape soalan pun..try la jawab soalan tu sesopan mungkin
bukannya salah pun..

2 comments:

Ili Khalil said...

Hensemnye Encik Topek..

Taufiq Azmi said...

ha ha ha..terima kasih...