Followers

Friday, June 6, 2008

Sopan Santun - apa yang difikirkan.

Apa yang difikirkan bila kita bersopan santun? ada tak budak2 sekarang yang jalan depan org pastu tunduk..ala budak2 kampung dulu..ada tak?aku pun tak perasan ada ke tak..sebab aku dah lama org tak jalan depan aku..kalo ada pun time smayang jumaat..kalo ada budak yg tunduk pun boleh kira...kalo pakcik2 tu memang susah kot nak tunduk..nanti trus takleh straight blakang dia balik...kalo yang jenis langgar nie..selalunya budak2 jelmaan luar negara..anak-anak lecturer foreigner,kalo la jalan memang main langgar je..apa la..kalo ikut perasan nak tarik je kaki.. tapi dah semayang jumaat malas pula..nanti dapat dosa kecil heh..
ok bebalik pada masalah sopan santun nie..
pertanyaan aku adalah?bila masa kita patut bersopan?
kalo aku bagi something kat org guna kaki aku, lagi² kaki aku kat kepala dia sopan ke tak?
kalo korang benda tu sopan ke tak?
hehe..mari la kita bersopan santun..lagi² tgh bawak keta..senyum la kat org kalo dia dah bagi jalan.. hormat org,mcam mane org na hormat kita..kalo tak hormat langgar je...


ps:/ mcam mane nak bagi benda guna kaki sampai kat kepala org?korang try pegang cat tangan kanan pastu pegang bekas cat tangan kiri..pastu kawan korang yang tengah cat sambil bertenggung mintak amikkan gunting..jadi guna la kaki..sua kat kepala dia..selamat mencuba!!



No comments: