Followers

Wednesday, June 11, 2008

Rempit-mari berfikir

aku jarang nak pikir benda yang sedih.tapi ada satu benda yang aku rase tensen dan sedeh juga la..dalam 2 minggu yg lepas..ada satu kenduri pastu kenduri tu ada function(majlis joget lambak).bukan tu masalahnya..tapi aktiviti lepas tu bila budak2 nie start merempit..mula-mula aku rasa tension la sebab umah aku tepi jalan..bising la budak2 merempit.tapi lama2 lantak la diorang sambil dalam ati meyumpah mintak2 ada yang accident..bagi pengajaran skit..mula2 memang la bunyi moto dekat berpuluh2 kali ulang alik..tapi tiba2 bunyi ambulance pula..
benda yang mintak2 dijauhkan terjadi 3 moto yang berlumba tadi dengan 1 keta..sebabkan acident tu dekat ngan umah aku..jadi aku pun sibuk2..3 moto tadi tu memang rosak teruk belanggar sesama sendiri..keta tu pulak terlanggar budak yg berlanggar..adoi..
aku pun dalam hati pun ada juga cakap padan muka..tapi budak2 seagama,sebangsa ngan aku..aku sian tgk mak bapak diorang la..satu hal pula..jadi jgn la buat benda yang bahayakan diri takde hasilnya..nak belumba cari la pocket bike ke..takde injured...hentikan la rempit2 nie...


p/s: esoknya baru tau budak yang accident tu sorang meninggal.yg meninggal tu pulak budak yang sama2 sunat ngan aku..adeh..

No comments: