Followers

Saturday, August 2, 2008

Bunga Untuk Simiskin

Flora fest 2008 Johor..

mesti cantik,berwarna warni,gilang gemilang dan perfect.
Aku sempat tgk sebelum flora fest tu dan selepas flora fest tu.
tapi semasa flora fest tu aku takde kat jb..

Aku suka tgk lampu aku suka benda2 cantik..

Time aku tgk sebelum flora fest tu memang byk bunga kat jalan depan dataran nie
bunga di sangkut merata-rata mcam2 jenis aku tau even orkid yang di gantung kat pokok
tu bukannya yang jenis murah..

Tapi yang tak sedapnya,bila selepas event nie,aku sempat tgk polistrin bunga2,kotak2
sampah2 yang digunakan oleh kereta berhias nie betaburan kat belakang festive street nie..
aku tau semua barang-barang yang dipakai memang mahal dan cantik.
Tapi bila dipikir2 balik semua benda nie MEMBAZIR-membazir itu amalan syaitan.

aku terfikir,

aku rasa baik la duit tu buat doa selamat ke,
bg duit tu beli baju sekolah untuk org miskin ke,
beli generator utk org2 nak meniaga tapi takda duit ke,
beli wheel chair utk org kurang upaya ke.
beli kambing buat sistem pawah ke..

jgn membazir.. tolonglah..

belanja ribu-ribu lpas habis "huha huha"..buang sampah rata2 pastu bunga tu mati...

No comments: