Followers

Saturday, August 2, 2008

Diraja Menari

Aku tertarik dengan artikel 2 hari lepas dalam paper...
tentang polis menari poco-poco nie kat Melaka..
aku tau mcm mane poco2 nie
polis wanita menari sambil pakai full uniform,
diiringi dengan muzik..

Aku pun baru tau pasal poco-poco nie bila
member aku tunjuk video dia time dia grad jadi polis
memang menarik aku suka juga..

Aku pun suka Melaka dengan development yang pantas/konsisten berteraskan
tourism utk menarik pelancong.
Banyak benda boleh dilawati banyak facilities yang dah dibina utk kemudahan
golongan pelawat-pelawat nie.

Tapi aku tak berapa setuju tentang bila poco-poco nie diekploitasi utk
para pelancong..aku tau niat baik nak tarik pelancong..
tapi bila dah kena menari depan org ramai tu mcam "crap" skit la
maklumla kita bukan deal dengan penari2 makyong ke apa ke kita deal dengan polis.
"POLIS DIRAJA MALAYSIA"-Diraja tu bukan terms yang boleh main2..
Pangkat tu diberi oleh raja utk polis nie menjalankan amanah pada rakyat
bukan utk menari-nari depan pelancong...

aku quote apa lecturer aku cakap tentang harimau di zoo
"bila niat kita mengurung binatang semata-mata nak buat exhibition,
kita mcam melacurkan binatang2 tu..."

harimau binatang yang gagah/garang/hensem..tapi bila dah dibuat exhibiton
yang gagah tadi dipaksa menari pula..gagah kemana..garang kemana...hensem kemana..

No comments: