Followers

Saturday, August 2, 2008

Liberalisasi bogel

aku terbaca sebuah flyers yang aku dapat kat sebuah kedai
yang menjual karya seni dan tshirt..
kandungan nya berkisarkan tentang bagaimana hasil karya pelukis
nie digantungkan di sebuah hotel dan dan dirosakkan oleh pengunjung
hotel itu kerana ia bersifat lucah atau memang terbuktilucah..
berita tu diambil daripada herald tribune kalo tak salah..
jadi bila di baca petikan tu mcam melambangkan yang org malaysia nie
tak liberal tentang nude art,sex,bogel dan sebagainya..

Aku terfikir
bila kes2 mcm nie terjadi perlu ke kita ikut perangai org2 barat yang
tersangat-sangat liberal nie?
or kita kena kekalkan budaya dan agama kita yang tak membenarkan
benda-benda yang bogel2 nie?


bagi aku banyak lagi yang boleh kita liberal kan..selain dari sex,nude art nie.
kita boleh liberal pada agama lain -cth bagi diorang amalkan agama diorang
tanpa kita nak halang.
kita boleh liberal pada budaya org lain-cth tgk pesta warna ke,g deepavali ke
join main mercun ke?
kita boleh liberal dengan warna kulit/kawin campur ke...

aku rasa takyah la kita nak sibuk2 membogelkan semua benda sebab org lain suka
takyah la liberal sgt...

No comments: