Followers

Thursday, August 7, 2008

sayang untuk opah

Aku ada opah aku ada atuk
mereka jaga aku time aku kecik,mcam nanny la,
dari baby sampi la aku masuk darjah satu,
sebelum aku stay ngan family aku.

opah aku penah belikan itik untuk aku
5 ekor,siap ada nama lagi.
sebelum itik2 nie hilang,
punya la aku cari mcam nak gila..
dah besar baru aku tau itik tu kena jual
dek pakcik aku,sebab itik tu selalu berak rata2..

opah aku kalo g pekan minggu mesti belanja baju la,
apa la,

yang best teman opah aku g kutip taik lembu
buat baja..

Atuk aku selalu pegi pekan setiap hari rabu,
beli barang umah,tak penah lupa
mainan faveret aku.kadang2 dapat dingdang,jojo or tora.

atuk aku nie garang time aku kecik,
ingat lagi time dia nak tetak aku ngan parang
horor abis..

Ingat lagi time aku jual cempedak kat tepi jalan ngan atuk aku,
bawak chempedak dalam guni & meja
pastu letak belakang basikal tolak sampai la kat tepi jalan..

kadang bila musim gasing datang..
atuk aku buatkan gasing,guna batang pokok jambu batu,

bila malam,time tido aku tido sebelah atuk aku
dalam kelambu merah jambu,
sambil peluk atuk aku jadi bantal,

sekarang opah ngan atuk aku dah tua,
opah aku selalu sakit,
atuk aku pun sama,

bila aku balik cuti
aku tak penah lupa g umah opah aku
sembang ngan diorang buat klakar ngan opah aku,
kadang2 bawak opah aku jalan2
Pastu aku potong rambut atuk aku,
dulu kepala dia hitam pekat sekarang
semua rambut dia jadi uban..

stakat nie Itu je yang aku boleh buat..

sayang opah ngan atuk aku..

sementara diorang still ada...

terima kasih atuk..
terima kasih opah..

2 comments:

karut said...

tak aci.aku jeles.

aku takde atuk.takde opah.tak pegi pekan rabu.tak tau buat gasing.

tak aci.

Anonymous said...

raya kali ni, nenek saya dah takda. bulan lepas pegi kubur, tanam pokok dekat kubur dia.
saya rasa sedih